Detalls de la formació

De 14 a 15.30 h

Localització

Participants

• Kenza Benzidan. Experta en interseccionalitat, antiracisme i feminisme de l’àrea comunitària de L’Associació
  • Jordi Baroja. Infermer, màster en salut pública i coordinador de Salut de L’Associació
Formació
  • Avortament

Atenció i acompanyament a dones migrades en l’avortament

Per encàrrec de Calala Fondo de Mujeres, i des del programa Vull avortar de L’Associació, oferim una formació en línia gratuïta de 90 minuts adreçada a professionals implicats/es en aquest àmbit i que treballen a Catalunya sobre “Atenció i acompanyament a dones migrades en l’avortament”.

A Catalunya interrompen voluntàriament l’embaràs al voltant de 20.000 dones cada any.  Del total d’IVE realitzades l’any 2022 a dones residents a Catalunya, el 44,9% correspon a dones nascudes fora de l’Estat espanyol. Per a aquestes, la taxa d’IVE per cada 1.000 dones de 15-44 anys és de 26,0 mentre que en les nascudes a l’Estat espanyol és de 10,8‰ Així doncs és una realitat freqüent i que requereix d’una anàlisi específica.

Nombrosos estudis assenyalen les diferents barreres d’accés que poden dificultar a les dones nascudes fora de l’Estat espanyol l’accés a l’avortament. Algunes d’elles legals però d’altres per manca d’adaptabilitat dels serveis o per dificultats en el maneig professional de l’acompanyament en la presa de decisió i el procés de quelcom tant íntim i sensible com una interrupció d’embaràs.

Per qualsevol dubte o comentari us podeu adreçar al correu vullavortar@lassociacio.org

Ves al contingut