Catalunya, primer territori de l’Estat que aprova la reducció de visites presencials per accedir a l’avortament

NP en català | NP en castellà

Des de L’Associació de Drets Sexuals i Reproductius celebrem la mesura aprovada per la Conselleria de Salut del Govern de la Generalitat per tal d’agilitzar l’accés a l’avortament reduint-lo a tan sols 1 visita presencial als centres de salut especialitzats i combinant-ho amb altres mètodes de seguiment telemàtics, mentre es mantingui la situació d’alarma pel COVID19.

Catalunya és el primer territori de l’Estat espanyol on s’aprova aquesta mesura imprescindible, que redueix les visites presencials obligatòries a la Llei 2/2010 a només una mentre que a la resta de llocs n’han de fer entre 2 i 3 amb els riscos que això comporta actualment. Es tracta d’una mesura vital per reduir el risc de contagis de les dones, evitar desplaçaments innecessaris i protegir dones i professionals a la vegada que es garanteix el dret d’accés a la interrupció voluntària de l’embaràs com un servei sanitari d’urgència, tal i com s’ha indicat des del primer moment.

Aquesta és una de les demanes fonamentals que s’han fet des de l’inici d’aquesta crisi sanitària per part de les entitats de base comunitàries, el teixit associatiu i les professionals de la salut sexual i reproductiva que diàriament ens hem situat a primeria línia de l’emergència, garantint a la població l’accés a aquests serveis.

Instem a la resta de governs autonòmics i, sobretot, al Govern Estatal a que segueixi l’exemple d’aquesta mesura considerada una bona pràctica a nivell internacional i revisi, també, totes les opcions que s’estan regulant a altres països d’Europa per facilitar i garantir el dret a l’avortament amb la major seguretat sanitària possible.

A la vegada, com defensores de drets sexuals i reproductius instem als governs i institucions a que desenvolupin i implementin mesures creatives dotades de recursos i mitjans, centrades en les persones i construïdes juntament amb les professionals i les defensores de drets sexuals i reproductius per garantir aquests drets a tota la població en el moment actual. I aquí n’oferim un decàleg: https://lassociacio.org/dsircovid19/

Som aquí per cuidar-nos entre totes. Ens en sortirem!

Quant a l'autor

L'Associació administrator