Aquest 28 de Juny des de L’Associació de Drets Sexuals i Reproductius volem visibilitzar i reivindicar la unió de les lluites que volen garantir drets per a totes les persones que confronten els privilegis de molt poques.
És un dia assenyalat per a la mobilització ciutadana i la justícia social, imprescindible per al moviment feminista que lluitem en favor de la transformació social. Així doncs des de L’Associació, volem sumar-nos als posicionaments que han anat sorgint de suport a les persones trans i i reafirmar el nostre compromís a treballar per garantir els seus drets i la seva dignitat. Els drets i les vides de les persones trans no es debaten.
El feminisme és un moviment social que es construeix des de la pràctica viscuda i des de les diferents experiències de vida, lluitant contra totes les formes d’opressió, incloent-hi l’opressió cisheteropatriarcal. És un procés continu i constant d’identificació i deconstrucció de qualsevol mena de privilegi. Això, sense cap mena de dubte, passa pel reconeixement i la inclusió de les dones trans com a pilar fonamental d’aquesta lluita. El subjecte polític feminista inclou a totes les dones i mai pot construir-se des de l’opressió i l’exercici dels privilegis.
Com a feministes volem posar al centre del sistema les vides dignes de ser viscudes de totes les persones, lliures de violències i discriminacions. Vides que han de tenir garantida la possibilitat d’exercir la seva sobirania corporal. Les persones trans han lluitat i juntes seguirem lluitant, ampliant els marges dels marcs de drets i aportant tot el possible per aconseguir un feminisme realment inclusiu i divers.
A la vegada, el rol del col·lectiu trans en el reconeixement dels drets de les dones, dels drets LGBTQI+ i dels drets sexuals i reproductius ha estat i és indiscutible i essencial. Des de L’Associació, ens comprometem a treballar a favor de la seva dignitat així com justícia per a totes elles. Davant de qualsevol amenaça a la garantia dels drets de les persones, ni un pas enrere.
Ens trobareu al vostre costat, incansables i preparades per erradicar les violències cisheteropatriarcals i construir societats justes i democràtiques des d’un feminisme inclusiu i interseccional, reconeixent totes les identitats de gènere.
Quant a l'autor