L’Associació

Som defensores dels Drets Sexuals i Reproductius

Lluitem per l’exercici de la llibertat i en favor de la justícia social per garantir els Drets Sexuals i Reproductius

Últimes notícies

L’Associació té com a finalitat contribuir a l’assoliment de la justícia sexual i reproductiva. Consulta aquí l’última hora de les nostres activitats, formacions, comunicats i projectes.

Accions de L’Associació

Des de L’Associació es desenvolupen projectes, programes i serveis en l’àmbit de l’atenció directa, comunitària o en la generació d’espais d’intercanvi professional. Aquestes són les nostres principals línies d’acció.

L’educació sexual és el procés educatiu i comunitari des del qual parem atenció específica al desenvolupament saludable i segur de la sexualitat. És l’espai des d’on entendre les dimensions afectives, relacionals, corporals i emocionals vinculades a la sexualitat, entenent la seva conformació de forma gradual i adequada a cada edat, persona i context
L’adolescència és una etapa vital carregada de noves expectatives i grans transformacions. De canvis, de transgressions, de crear vincles i aliances desconegudes i, sobretot, de construcció de futur.
L’objectiu principal de L’Associació és la promoció i defensa dels Drets Sexuals i Reproductius, entesos com una qüestió comunitària i col·lectiva, que compren la sexualitat com una construcció política, social i econòmica, contextualitzada dins el sistema heteropatriarcal i capitalista.
Avortar ha estat sempre una pràctica estigmatitzada, castigada i amagada sota el pes d’una moral i d’una voluntat de control institucional que l’ha convertit en tabú. Els moviments feministes lluitem arreu del món per garantir la sobirania corporal de totes les persones i reconèixer l’avortament com un dret imprescindible per construir societats justes.
L’Associació és una entitat que té com a objectiu prioritari la reivindicació, promoció i defensa dels Drets Sexuals i Reproductius reconeguts a les diferents instruments i acords internacionals com a Drets Humans.
El canvi climàtic, amb les seves repercussions sobre els recursos naturals, les infraestructures, l’accés als serveis sanitaris, conflictes, migracions, etcètera, agreuja algunes de les desigualtats estructurals que afecten les dones i les nenes en totes les seves diversitats i la població LGTBIQ+.
El respecte i la protecció als Drets Sexuals i Reproductius passa pel reconeixement i la garantia del dret a una vida lliure de violències. Així doncs, en un Estat de dret, les institucions són les responsables d’habilitar els mecanismes necessaris per assolir i defensar aquesta fita a través d’una legislació i una pràctica institucional, funcionarial, de recursos i de serveis públics que ho garanteixin de manera efectiva.

Formació

Aquest espai està adreçat a professionals, activistes, estudiants i persones que puguin estar interessades en els Drets Sexuals i Reproductius perquè puguin trobar recursos formatius, de reflexió o d’acompanyament.

Incidència

L’Associació té, des dels seus inicis, la prioritat de la transformació i la lluita per la justícia social i la garantia dels Drets Sexuals i Reproductius com a part de la seva essència.

Publicacions

Un dels eixos vertebradors de L’Associació és l’elaboració de discursos i coneixements que tinguin capacitat d’incidència política i social.

DENÚNCIA

Has viscut o observat alguna vulneració de Drets Sexuals i Reproductius?

Tot allò que ens expliquis serà analitzat i estudiat amb l’objectiu d’aconseguir els canvis necessaris perquè els Drets Sexuals i Reproductius siguin garantits per totes i tots

Col·labora

“Volem que L’Associació es construeixi entre totes”

Necessitem el teu suport per garantir els Drets Sexuals i Reproductius a Catalunya. Volem que L’Associació es construeixi amb l’ajuda de totes.

Associa't

Fes-te sòcia,
fes-te defensora

Som una entitat feminista, de base comunitària, i defensora dels Drets Humans. El teu suport ens permet seguir promovent i garantint els Drets Sexuals i Reproductius.